PANDANGAN ORANG RAMAI....

Apa itu realiti program???

Masyarakat hari ini begitu teruja dengan kelahiran begitu banyak program realiti yang berkembang ibarat "cendawan tumbuh selepas hujan". Tapi, adakah mereka mengerti apa makna realiti program itu sendiri.. Untuk mengetahuinya, saya telah bertanyakan pendapat orang ramai..

Ain: Rancangan hiburan untuk seisi keluarga yang menarik untuk semua..

Taufik: Entah la.. macam akademik fantasia kan??? tidak tahu la..

Lina Husna: apa yang saya tahu, ia merupakan program yang melibatkan masyarakat yang berminat menceburi bidang hiburan melalui sumber-sumber yang membimbing mereka untuk mencapai matlamat mereka untuk menjadi seorang artis.

Hafiz: tak tahu la.. tak minat nak ambil tahu benda-benda macam ini..



Bagus ke program realiti ini???

Hazwan: Ada yang bagus ada yang tidak.. tapi bagi saya, tidak banyak yang memberi faedah kepada orang ramai..

Aidil Sufian: Boleh la.. kadang-kadang layan juga.. mengisi masa lapang sambil hilangkan tension belajar..

Farhana: Sangat menarik dan bagus sebab di sini, kita boleh menguji kelebihan yang ada dalam diri kita.. Saya sendiri pernah mengambil bahagian tetapi ia tidak memihak kepada saya tapi  ia menjadikan saya lebih bersemangat untuk lebih yakin pada kemampuan saya..

Puan Suriana: Menarik jugak rancangan ni.. saya kadang-kadang ikuti juga setiap perjalanan program ni sebab program ni sungguh menarik dan saya minat untuk melihat calon yang saya minati berjaya mencapai apa yang diinginkan..

Danial: Pada saya, program macam ini tidak bagus dan tidak sesuai terutamanya program yang berbentuk hiburan. Ini kerana pengisian program tersebut tidak memberi faedah kepada golongan remaja yang menonton dan memberi kesan yang sangat negatif sebagai ikutan.. Tetapi, tidak dinafikan, terdapat juga program yang bersifat positif dan boleh dipraktikkan oleh semua golongan yang menonton seperti Akademi Al- Quran, Imam Muda dan Gadis Melayu..

SHARE THIS ON:

    Digg Del.icio.us StumbleUpon Reddit RSS Facebook

0 comments:

Catat Ulasan

video shahir

video idola kecil